Property management vs. Rent management
V poslednej dobe sa na Slovensku objavilo niekoľko spoločností, ktoré ponúkajú klientom tzv. " Správu nehnuteľností" Aj keď sa môže zdať, že sa jedná o synonymum , nie je to tak. V anglicky hovoriacich krajinách spojenie „Rent management „ vyjadruje správu nájomného, čo by v podstate malo znamenať zabezpečenie starostlivosti a kontrola splátok súvisiacich s prenájmom .
„Property management „ je služba , ktorá zahŕňa komplexnú starostlivosť o zverenú nehnuteľnosť.
V našej spoločnosti sa tejto službe venujeme už 5 rokov a spokojnosť našich klientov a zvyšujúci sa počet spravovaných nehnuteľností svedčí o kvalite našich služieb.
Čo pre nás znamená Property management ? V skratke odbremenenie vlastníka nehnuteľnosti od všetkých starostí.
V spoločnosti LAPE, s.r.o. , ktorá zastrešuje realitnú kanceláriu LAPEreality vieme, že základné potreby klientov môžeme rozdeliť do 3 kategórií :
- Administrácia procesov
- Technické zabezpečenie
- Finančný servis
V rámci týchto troch oblastí poskytujeme komplexný servis, ktorý zahŕňa :
- posúdenie potenciálu nehnuteľnosti tvoriť výnosy a návrh najefektívnejšieho využitia a zhodnotenia nehnuteľnosti
- komunikácia so správcovskou organizáciou, zabezpečujúcou technickú správu nehnuteľností
- aktívne vyhľadávanie nájomníkov
- zabezpečenie obhliadok so záujemcami
- zastupovanie majiteľa pri rokovaniach o podmienkach nájomných zmlúv
- formulácia pravidiel pre užívateľov a nájomcov o spôsobe užívania nehnuteľností
- účasť pri odovzdávaní nehnuteľnosti nájomcovi a jeho preberaní po skončení doby nájmu - doložené príslušnými protokolmi
- bezodkladné informovanie majiteľa o všetkých závažných skutočnostiach
- pravidelná kontrola nehnuteľností
- riešenie havarijných situácií
- zabezpečenie opráv, údržby po dohode s majiteľom nehnuteľnosti
- evidencia a uloženie záložných kľúčov
- uloženie a ochrana dokumentácie k nehnuteľnosti
- zabezpečenie platobného styku spojeného s nehnuteľnosťou - výber nájomného a súvisiacich poplatkov
- kontrola dodržiavania záväzných termínov platieb podľa platných zmlúv - úhrada a evidencia výdavkov na prevádzku a údržbu nehnuteľnosti, energie a súvisiace služby príslušnej nehnuteľnosti v stanovených termínoch
- asistencia pri daňových povinnostiach - registrácia na príslušnom daňovom úrade, príprava podkladov pre ročné zúčtovanie dane z príjmov
- zabezpečenie poistenia nehnuteľnosti
- pravidelné informovanie majiteľa nehnuteľnosti o stave hospodárenia